HARGA MENJUNAM!!!

APA YANG SAYA NAK OFFER???
***5 SET BASIC BREASTFEEDING (ALFALFA + ESP)
***7 SET CANTIK BASIC (SR VITA C + ESP)
SIAPA NAK UNTUNG BERGANDA WHATSAPP SAYA 0174550656 (JUSLIANA)
***WHILE STOCK LAST!!!
ini adalah offer peribadi saya, tiada kena mengena dgn pihak ke3...

Saturday 20 September 2014

My Breastfeeding Journey


Seronok kan kalo setiap kali pam dpt macam ni... insyaallah. ..

Apa yg saya amalkan sepanjang berpantang utk tempoh 19hari ini?

Assalamualaikum wbt...
My Diary: 7th July 2014

Day 19 CONFINEMENT: Walaupun saya masih lagi berpantang dan menikmati cuti bersalin untuk tempoh 3 bulan... (lamanya la kan...hihi), saya tetap pam dan buat stok ebm. Bukan apa, ebm ni untuk digunakan bila saya dah start keje nanti.. ikut pengalaman lepas, bila dah start keje, bekalan susu akan makin menyusut. So, kali ni saya betul2 prepare dan plan. Ni adalah sebahagian drpd stok EBM saya utk tempoh 19hari berpantang.


Saya berpantang kat kampung... nasiblah mak ada 2 peti ais, kiranya boleh ler muatkan ebm ni. Sebenarnya guna botol/ cup ni semua akan buat ruang tu jadi sempit. Better lagi kalo guna zip lock bag tu.. Tapi memandangkan saya tak sempat beli stok bag tu banyak, jadi saya gunakan balik botol/ cup yg saya dah pakai masa 2nd baby dulu.

Resepi saya sepanjang berpantang sama aje....

>>Breakfast Milo bersama biskut cream cracker/ weetameal...
>>Lunch nasi putih + sayur sawi/ kailan rebus + ikan/ ayam/ daging bakar
     *****
2tabs Vitalea + 1tab Bcomplex

>>Minum petang 1sudu ESP + 1sudu Mealshake + 200ml Twister Orange

     *****1tab Zinc Complex
>>Makan malam sama menu dgn lunch

    *****4tabs Ostematrix + 1tab SR Vita C Plus
>>Tido... zzzzz (haha... ni bukan menu makan tapi saje je buh nak bagitau yg saya amik suplemen ni sebelum tido :)

Jadual pam saya every 3-5hrs...
Direct feeding ikut demand baby...
Minum air kosong at least 2.5liter sehari...

Suplemen ni penting bagi saya sebab ia bagi saya lebih bertenaga, lebih sihat dan saya percaya ini yang membantu badan saya menghasilkan susu yang mencukupi untuk baby saya, dengan izin Allah jua. Kita sebagai hambaNya wajib berusaha untuk dapatkan yang terbaik. Menyusukan anak juga merupakan satu ibadah dan itu adalah hak anak.


Selain itu... sentiasa doakan yg susu saya cukup untuk baby saya sehingga umurnya 2tahun... sentiasa fikir yg susu saya byk setiap kali pam.

NEVER say/think -ve tentang breastfeeding/ susu sendiri.

Selamat berjuang demi exclusive breastfeeding baby kita... insyaallah. .


#shakleeeffect #s2ufamilies #s2united

No comments:

Post a Comment