HARGA MENJUNAM!!!

APA YANG SAYA NAK OFFER???
***5 SET BASIC BREASTFEEDING (ALFALFA + ESP)
***7 SET CANTIK BASIC (SR VITA C + ESP)
SIAPA NAK UNTUNG BERGANDA WHATSAPP SAYA 0174550656 (JUSLIANA)
***WHILE STOCK LAST!!!
ini adalah offer peribadi saya, tiada kena mengena dgn pihak ke3...

Wednesday 24 September 2014

PENGASUH AKA BABY SITTER BERKALIBER

Seronok dapat anak baru.... seronok juga nak cari pengasuh (baby sitter) untuk anak baru bila nak masuk kerja. Bagi sesetengah orang yang sangat beruntung ada ibu, sedara mara berdekatan yang boleh jaga baby... takpun ada makcik2, kakak2 di kejiranan yang sudi nak jaga baby... tak payah nak pening2 cari baby sitter. .. dari mengandung lagi dah buking dah...

Kalo macam ni memang senang banyaklah... lagi best bila orang yang sanggup jaga baby ni memang tip top layanannya ke anak kita.. sesetengah tu jaga baby dengan sangat berkaliber, dedikasi malah lebih hebat dari ibu sendiri jaga.... mau taknya kalo dah berjiwa penyayang,  sekor nyamuk pun tak dibagi can nak hinggap.... syokkkkknyer dapat pengasuh macam ni kan... ibu2 nak tinggalkan anak pun tak susah hati sangat...

Tapi kalo yang takde kelebihan macam tu... kira macam mana yer??? 😞

Sebelum bersalin dulu, beberapa bulan lepaa.... saya dah mula cari pengasuh untuk baby yg bakal lahir, yelah kita tak nak kelam kabut selepas dah bersalin. Masa tak banyak bila dah lepas bersalin. Cari punya cari punya cari... rata2 pengasuh yang dikenali dan dipercayai dahpun takde kekosongan... ada yang dah ada cucu sendiri.... ada yang dah stop dari jaga baby... ada yang sakit....

Nak dijadikan cerita, akhirnya saya berjaya jugak pujuk baby sitter lama (yg pernah jaga anak ke2 saya) untuk terima dan jaga anak saya yg ke3 ni pulak, alhamdulillah syukur.... rasa sangat relieve tau!!! Sebab kakak ni memang bagus dalam hal menjaga baby... walaupun ada masalah kesihatan sikit dia sanggup jaga baby sebab nak tolong saya... syukur sangat2...

Bermulalah episod menghantar dan mengambil anak waktu pegi dan balik keja... hari ni masuk hari ke6.... tup2 dia bagitau dia boleh jaga sampai edok jaaa... sebab katanya dia dah sakit2 badan balik. Habis nak buat macam mana dah orang tu tak sihat kan... kena la cari pengasuh lain...

Nak cari pengasuh lain???? Adoiiiii...... dalam masa 2 hari mana nak cari ni adik kakak ku semua....hopefully adalah yg sudi jaga anakku yang soleh ini...

2 comments:

  1. Jus ks dia amik bcom n ostematrix la

    ReplyDelete
  2. hihi.... alhamdulillah... hari ni dia habaq ok, boleh jaga. dah pernah sponsor oste..

    ReplyDelete