HARGA MENJUNAM!!!

APA YANG SAYA NAK OFFER???
***5 SET BASIC BREASTFEEDING (ALFALFA + ESP)
***7 SET CANTIK BASIC (SR VITA C + ESP)
SIAPA NAK UNTUNG BERGANDA WHATSAPP SAYA 0174550656 (JUSLIANA)
***WHILE STOCK LAST!!!
ini adalah offer peribadi saya, tiada kena mengena dgn pihak ke3...

Monday 7 April 2014

Hamil di usia 35 Tahun

Assalamualaikum wbt...
Minggu ni dah masuk minggu ke 30... anak mummy kat dalam ni dah makin besar... mummy dah mula mengah kalo terpaksa tunduk-tunduk dan angkut barang... ditambah dengan kerenah abang Amin yang semakin suka dibelai dan dimanja... almaklum, abang amin pun nak perhatian mummy lebih sikit daripada biasa.. hihi.. abang oh abang... harapnya abang amin boleh cooperate bila baby keluar nanti....

Walaupun preggy kali ke3... excited nya sama macam preggy kali pertama dulu, sebab macam2 cara diusahakan untuk dapatkan anak ke3 ni... hihi.... maluuuu... tapi terpaksa la sebab umur dah banyak, anak baru 2... kalau boleh dan diizinkanNya, kami sekeluarga inginkan family yang besar, jadi kena la tambah lagi ahli keluarga, ye dak?

Bermula dari pengiraan hari subur.... antara suplemen yang saya dan suami amalkan ialah Vivix, Vitamin E, CoQ Health Plus, Alfalfa, GLA Complex. Selepas beberapa bulan tak berjaya, saya nekad untuk ambik pil subur. Gi jumpa doktor, saya mintak Clomid (ubat subur bagi saya). Saya bagitahu doktor yg saya nak standby ubat ni bila saya period nanti... (sebab ubat ni kena amik pd hari ke2 period). Pandai2 je kan... sebab selalunya bila period saya takde masa nak g jumpa doktor..

Tapi, tak sempat amik Clomid..... saya tak period pun... selepas seminggu tak period, saya tunggu lagi... cukup nak masuk 2 minggu... jeng! jeng! jeng!.... jom gi farmasi beli UPT... ngeh ngeh ngeh... sekali kuar double line lerrr... yahooooo... Alhamdulillah, doa kami dimakbulkan... jadi bermulalah fasa penjagaan diri yang lebih teliti...

Tup tap tup tap.... buat buku merah, lagi sekali bernasib baik sebab tak payah buat ujian minum air gula... yessss!!! rutin 'check-up' berjalan ikut jadual... setakat ni HB bagus, blood pressure bagus, kadar gula dalam darah juga bagus... saya tetap amalkan suplemen Shaklee iaitu set untuk Ibu Hamil (Vitalea, Vita C, B Complex, Ostematrix, OmegaGuard, ESP).

Dah masuk minggu ke30 ni, saya rasa masa yang sesuai untuk buat persiapan awal kelahiran... saya dah mula geledah kotak2 yang berisi barang2 breastfeeding, baju-baju baby, macam-macam lagi lah... tak lupa, skang tengah gila shopping keperluan baby n mummy kt online store tauuu... saya pasti semua bakal-bakal ibu pun macam tu juga kan....

Kalo nak ikut, baaanyak nak diceritakan. tapi macam dah panjang sangat kot saya bebel kat sini... saya doakan semoga bakal-bakal ibu semua diberikan kesihatan yang berkekalan dan semoga proses kelahiran baby berjalan dengan lancar dan dipermudahkan olehNya. Doakan keselamatan saya juga ya... insyaallah

Sharing is Caring!!!

Saya adalah Pengedar Sah Shaklee di seluruh Malaysia
Jusliana Jaafar | SID 862684
SMS/ WhatsApp 0174550656


No comments:

Post a Comment